Iftar antara budaya kukuh hubungan masyarakat

- Advertisement -

PUSAT Khidmat Masyarakat Dun Chempaka akan menganjurkan Majlis Berbuka Puasa (Iftar) antara budaya bagi mengukuhkan hubungan dalam kalangan anggota masyarakat setempat.

- Advertisement -

Ahli Dewan Negeri Chempaka, Datuk Iskandar Abdul Samad berkata, majlis bertempat di Gelanggang Bola Keranjang, Jalan Merdeka, Kampung Baru Ampang, pada 17 Jun itu terbuka kepada orang ramai tanpa mengira bangsa dan agama.
 
“Majlis ini bertujuan mengukuhkan hubungan persahabatan dalam kalangan anggota masyarakat selain meningkatkan persefahaman di antara mereka,” katanya yang juga Exco Kerajaan Selangor.

Menurutnya, sebelum ini pernah diadakan di Galeri Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ), Pandan Indah dan Pusat Bandar Pandan Indah yang mana kali ini adalah tahun keempat diadakan.

Beliau berkata, lebih menarik, majlis turut dimeriahkan dengan beberapa acara termasuk ceramah dan dialog bersama Dr Ann Wan Seng, peraduan menulis jawi untuk masyarakat bukan Islam, peraduan menulis kaligrafi Cina untuk masyarakat bukan berbangsa Cina dan pameran penerangan berkenaan Islam.

Untuk maklumat lanjut, hubungi Musalmah di talian 0173969518 atau Cik Lee (0122731027).

- Advertisement -