PAS Putatan anjur program ‘Di Ambang Ramadan’

- Advertisement -

PARTI Islam Se-Malaysia (PAS) Kawasan Putatan telah menganjurkan program pemberian beras dan kurma kepada masyarakat yang memerlukan menjelang bulan Ramadan yang semakin dekat. Program yang dinamakan ‘Di Ambang Ramadan’ diadakan di Blok C Kampung Sembulan.

- Advertisement -

Program yang mendapat sambutan yang cukup baik ini diserikan dengan kehadiran Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Haji Hashim Jasin. Dalam tazkirah ringkas, Tuan Guru Mursyidul Am PAS mengajak dan menyeru masyarakat kampung berfikir tentang keadaan hidup yang sudah lama merdeka tetapi masih dibelenggu dengan kesusahan hidup. Sudah tiba masanya rakyat bangkit memilih kerajaan yang prihatin dan peduli kebajikan mereka. Tidak ada pilihan lain kecuali PAS, tegas beliau.

Serahan sekampit beras dan kurma dilakukan oleh Tuan Guru Mursyidul Am PAS kepada orang kampung. Lebih 100 orang penerima hadir menerima sumbangan yang diusahakan oleh PAS Putatan.

Masyarakat yang ditemui sangat gembira dan berbesar hati atas keprihatinan PAS Putatan. Penyelaras DUN Tanjung Aru, Hamid Ismail, ketika ditemui berkata, program seumpama ini tidak terhenti di sini bahkan akan diteruskan dengan Ihya’ Ramadan dan program yang lain anjuran PAS Putatan.

Program ‘Di Ambang Ramadan’ turut dihadiri oleh Pesuruhjaya PAS Sabah, Tuan Mohd Aminuddin Aling, Ketua Pemuda PAS Sabah, Zulzaiem Hilmee Abidin, AJK PAS Pusat, Ir. Muhtar Suhaili dan tuan rumah, YDP PAS Putatan, Ustaz Abu Nuha. – HARAKAHDAILY 22/5/2017

BerasPutat 4

BerasPutat 3

BerasPutat 2

- Advertisement -