Sabah tuan rumah Hari Guru Pasti Malaysia

PastiSab 1
- Advertisement -

NEGERI Sabah di Bawah Bayu sudah bersedia menyambut ketibaan lebih 600 orang guru Pusat Asuhan Tunas Islam (Pasti) dari seluruh negara. Demikian kata Cikgu Karim Dullah, Pengarah Jabatan PASTI Negeri Sabah.

- Advertisement -

PastiSab 2Sabtu ini, Majlis Sambutan Hari Guru Pasti Malaysia akan diadakan di Hotel Likas Square. Perasmian akan disempurnakan oleh Tuan Guru Ustaz Haji Hashim Jasin, Mursyidul ‘Am PAS. Beliau juga dijdual akan melancarkan album Pra-Tahfiz dan Bacaan Hadis (6 dan 5 tahun).

Majlis Sambutan Hari Guru Pasti Kebangsaan dengan tema “Guru Istiqamah Menuju Kemenangan” sebagai penghargaan dan pengiktirafan kepada para guru dan pendidik Pasti yang penuh dedikasi mendidik generasi penerus kepimpinan negara.

Antara tetamu kehormat dan pemimpin PAS yang akan hadir ialah Ustaz Muhammad Khalil Abdul Hadi, Ketua Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Mohd Azam Ab. Samat, Pengarah Pasti Malaysia, Ir. Hj. Khairil Nizam Khirudin, Timbalan Ketua Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Afnan Hamimi Datuk Taib Azamudden,  Setiausaha Pemuda PAS Malaysia, Ir. Muhtar Suhaili, Bendahari Pemuda PAS Malaysia dan Nurul Islam Mohamed Yusoff, Pengarah Pilihan Raya Pemuda PAS Malaysia.

Ketua Pemuda PAS Negeri Sabah, Zulzaiem Hilmee ketika ditemui berkata, Dewan Pemuda PAS Negeri Sabah dan Pasti Negeri Sabah mengalu-alukan kedatangan para guru dan tetamu dari seluruh Malaysia. Semoga Pasti terus menjadi pilihan utama rakyat Sabah khususnya dan Malaysia amnya. – HARAKAHDAILY 18/5/2017

PastiSab 1

- Advertisement -