PAS Putatan rai guru 28 sekolah

- Advertisement -

PARTI Islam Se-Malaysia (PAS) Kawasan Putatan meneruskan Budaya Politik Matang dan Sejahtera (BPMS) dengan mengunjungi 28 buah sekolah di sekitar Putatan, Tanjung Aru dan Sembulan.

- Advertisement -

Kunjungan dibuat selama dua hari. Hari pertama diketuai oleh Ustaz Amiruddin Mohd Rosdi, Ketua Penerangan PAS Putatan, Arwin Azhad, Ketua Lajnah Perpaduan Nasional bersama AJK Dewan Muslimat PAS Putatan. Turut bersama, Zulzaiem Himee, Ketua Pemuda PAS Negeri Sabah.

Serahan kek sempena sambutan Hari Guru di setiap sekolah antaranya, SK Tansau, SMK Tansau, SK Putatan, SK Kg. Contoh, SK Stella Maris, SM La Salle, Maktab Sabah, SK Sembulan,  SMK Sanzac, Tadika JHEAINS, SK Tanjung Aru 2 dan Pondok An-Nur Pasir Putih.

Hari kedua, Ustaz Abu Nuha, Yang Dipertua PAS Putatan yang baru kembali dari Indonesia turun padang bersama meneruskan kunjungan dan serahan kek. Antara sekolah yang dikunjungi ialah, SK Pulau Gaya, SMK Pulau Gaya, SK Kem Lok Kawi, SK Petagas, SAN Integrasi Putatan, Masrasah al-Khariah dan Madrasah as-Salam.

Para guru yang ditemui sangat berbesar hati menyambut kedatangan PAS Putatan seterusnya mengucapkan terima kasih atas ingatan dan perhargaan yang diberikan.

Program seumpama ini adalah takwim tahunan PAS Putatan yang sentiasa prihatin dan menghargai usaha dan pengorbanan para pendidik dan warga guru dalam membina sahsiah dan jati diri generasi kepimpinan negara. Ini bertepatan dengan tema “Guru Pembentuk Generasi Rabbani”.

PAS Putatan berharap para guru meneruskan dedikasi dan perjuangan mendidik anak watan. Semoga segala usaha dan titik peluh diganjari oleh Allah dengan sebaik-baik ganjaran, tegas Ustaz Abu Nuha. – HARAKAHDAILY 18/5/2017

PutatGuru 4

PutatGuru 3

PutatGuru 1

- Advertisement -