PAS Setiu sertai gotong royong bersih pantai

- Advertisement -

PAS Kawasan Setiu menyambut baik jemputan rasmi Majlis Daerah Setiu dalam program gotong royong membersihkan pesisir pantai di Rhu Sepuluh, Permaisuri.

- Advertisement -

Yang Dipertuanya, Ustaz Shaharizukirnain Abdul Kadir PAS berkata, PAS sentiasa bersedia untuk terlibat dalam aktiviti kemasyarakatan selagi mana ianya tidak bercanggah dengan dasar dan prinsip parti, lapor Buletin Online.

“Sesuai dengan pendekatan Budaya Politik Matang dan Sejahtera (BPMS) yang telah menjadi amalan parti, kita menerima jemputan rasmi daripada Yang Dipertua Majlis Daerah Setiu, Encik Mohd Azmi,” katanya ketika ditemui, kelmarin.

Menurut beiau lagi, pihaknya juga bersedia untuk menjalinkan hubungan dengan mana-mana agensi kerajaan dan swasta demi kebaikan bersama.

Lebih 100 orang terdiri daripada ahli Unit Amal, Ameerah, ARC dan Ahli Jawatankuasa PAS kawasan telah menyertai gotong royong membersihkan pesisir Pantai Rhu Sepuluh, anjuran Majlis Daerah Setiu (MDS).

Sehubungan itu, Shaharizukirnain mengucapkan terima kasih kepada Yang Dipertua MDS kerana turut sudi mempelawa dan melibatkan PAS dalam program anjuran kerajaan itu.

“Kita ucapkan terima kasih kepada Haji Mat Azmi Arshad, Yang Dipertua Majlis Daerah Setiu yang sudi menjemput untuk sama-sama menjayakan program pemuliharaan alam sekitar ini.

“Dan berharap akan ada lagi jemputan rasmi yang akan kita sertai bersama,” ujarnya yang juga Pengerusi NGO Rakan Alam ketika ditemui di tapak program tersebut.

- Advertisement -