Pok Ku Nawi kembali ke rahmatullah

- Advertisement -

BEKAS Pengarah PAS Dun Jabi yang juga bekas AJK PAS Kawasan Setiu, Tengku Nawawi Tengku Abdul Qadir atau mesra dipanggil Pok Ku Nawi kembali ke rahmatullah sebentar tadi di Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu.

- Advertisement -

Allahyarham ibarat kitab politik di Jabi. Seorang yang sangat komited dengan perjuangan dan terus istiqamah sehingga akhir hayat.

Ketika saya mengunjungi beliau 2 minggu yang lalu, walau dalam keuzuran, beliau masih bersemangat tinggi bercakap soal perjuangan.

Tengah hari sekejap tadi, bila tertera nombor panggilan dari anakanda almarhum pada skrin telefon bimbit, hati saya berdetik sebab anakanda almarhum yang dipanggil Ku Chik jarang menelefon kecuali ada sesuatu urusan penting.

Ternyata khabar duka yang disampaikan. Kita datang dari Allah dan kepada Allah kita kembali.

Suatu kehilangan yang sangat besar bagi PAS Jabi dan PAS Setiu. Kehilangan seorang ayah dan teman dalam perjuangan yang tidak mampu dicari ganti.

Bagi pihak PAS Jabi, saya merakamkan ucapan takziah dengan rasa kesedihan yang mendalam kepada keluarga Almarhum. Semoga dengan segala bakti yang dicurahkan kepada perjuangan Islam selama ini melayakkan beliau ditempatkan bersama para syuhada dan solehin.

Innalillah wainna ilaihi raajiuun.

Dr Azman Ibrahim
Pengarah MTD Jabi
7 Mei 2017 – HARAKAHDAILY 7/5/2017

- Advertisement -