Ribut: Takziah, moga Allah ganti dengan yang lebih baik

- Advertisement -

1. SAYA mewakili Kelab Usahawan Haraki (Ku-Haraki) di bawah Lajnah Ekonomi PAS Pusat mengucapkan takziah kepada beberapa pengunjung dan peniaga yang cedera akibat musibah ribut yang berlaku di gerai pameran dan jualan Muktamar PAS semalam.

- Advertisement -

2. Juga takziah kepada para peniaga dan ahli Kelab Usahawan Haraki yang diuji dengan risiko kerosakan dan kerugian harta benda.

3. Moga Allah kurniakan pahala kesabaran dan menggantikan dengan sesuatu yang jauh lebih baik di dunia dan di akhirat.

4. Nabi SAW bersabda:

 مَا مِنْ عَبْدٍ  تُصِيبُهُ مُصِيبَةٌ فَيَقُولُ : إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ، اللَّهُمَّ أَجِرْنِي فِي مُصِيبَتِي ، وَأَخْلِفْ لِي خَيْرًا مِنْهَا ، إِلَّا أَجَرَهُ اللَّهُ فِي مُصِيبَتِهِ ، وَأَخْلَفَ لَهُ خَيْرًا مِنْهَا ”  ،

“Mana-mana hamba yang ditimpa dengan musibah lalu berkata: (inna lillah wainna ilaihi raji’un -sesungguhnya kita milik Allah dan pasti kepadaNya kita kembali-,
Ya Allah berilah pahala kepadaku pada musibahku ini dan gantikanlah untukku yang lebih baik daripadanya), pasti Allah berikan pahala pada musibahnya dan pasti Allah gantikan untuknya yang lebih baik daripadanya”. (Hadis riwayat Muslim)

5. Moga ada hikmah yang besar daripada musibah ini untuk kebaikan kita, umat Islam dan perjuangan ini.

Dr Mohd Khairuddin Aman Razali at-Takiri
Pengerusi Lajnah Ekonomi PAS Pusat
Ahad, 30 April 2017 – HARAKAHDAILY 30/4/2017

- Advertisement -