PAS parti besar, tak akan benarkan jadi punching bag

- Advertisement -

SIKAP PAS jelas mengajak kepada keharmonian antara kaum dan agama. Kerana itu adalah prinsip dan ajaran Islam.

- Advertisement -

Kerana prinsip inilah PAS menentang mana-mana parti yang membawa aliran yang menjurus kepada sentimen rasisme, ashobiyyah yang sifatnya menyemai prasangka, kebencian dan mahu merampas apa yang menjadi hak kepada kaum kaum dan hak mengamalkan agama. PAS menentang DAP yang menyerlahkan sikap memusuhi dan campur tangan urusan agama Islam dan apa yang menjadi hak berperlambagaan orang-orang Melayu termasuk kuasa institusi Raja. PAS menentang chauvinisme.

Dalam masa yang sama PAS mengambil pendekatan dialog, berhubung, menjalin persaudaraan dengan kesemua kaum dan agama. Presiden PAS dan kepimpinan berkunjung ke gereja menjalin persahabatan dan buka ruang dialog persefahaman,  meraikan kaum tionghua, Pejabat Agung PAS jadi pusat agihan air oleh DHPP ketika perarakan Thaipusam, menganjur sama perayaan Tahun Baru Cina dan Pesta Tanglung  di seluruh negara. Ramai yang beri sambutan.

PAS menentang DAP kerana pendiriannya.
PAS menentang Umno kerana pendiriannya.

Kita sayang semua saudara se-Malaysia kita dari pelbagai kaum dan agama yang saling tahu menghormati dan cintakan keharmonian dan perpaduan.

Sikap siapa sahaja berdepan serangan demi serangan termasuk pelbagai fitnah dan caci maki dari musuh PAS ini, maka sudah sewajarnya diberi reaksi dan tindak balas yang bersesuaian.

Sangat tak kena jika diminta PAS berdiam diri usah membalas.

Orang lemah jika tidak membalas maka dikata ia lemah maka dia tak mampu jawab.

Tapi PAS bukan lemah. Yang menyerang PAS ini bukan lebih besar dari PAS. Tapi mereka besar kepala. PAS sudah mengambil tempoh yg lama, cuba tidak agresif melayan perangai nakal penjahat ini. Ini termasuk kejadian  pijak gambar DS TGHH di Bersih 4 dan terkini karikatur Nanyang Siang Pau. PAS cukup sabar.

Jika PAS mula menjawab dan menyerang balik, itu setelah kita dahulukan sikap sabar.

Jika PAS mula menyerang balas menggerakkan massa, menyeru rakyat  penolakan total aliran biadap pemuja DAP dan pelampau sekular dalam Umno yang masih leka dengan kerosakan Umno dan rasuahnya, maka itu adalah perkara yang sudah tiba pada masanya, sesuai dan padan patut dengan kapasiti PAS sebagai mewakili denyut nadi orang Islam yang 64% di Malaysia.

Ini selari hasil kajian SURVEY APRIL 2017 yg menunjukkan dengan jelas PAS mendahului Umno dalam opinion survey terkini ini.

Nasihat saya kpd penyokong dan ahli PAS, tiada salah balas balik. Itu adil. Yang tak adil kita dipukul tapi disekat dan dihalang balas balik.
 
PAS bukan punching bag.

Cuma pastikan fakta mesti betul, jangan terikut budaya fitnah, jangan maki hamun, jangan ubah suai foto untuk fitnah orang, jaga akhlak.

Peranan ini tanggungjawab kita semua. Semua mesti main peranan.

PRU14 KITA JAYAKAN TSUNAMI ISLAM!! TOLAK AHOK MALAYSIA DAN RAKAN-RAKAN RANGKAIANNYA.

AHMAD AMZAD HASHIM
30 April 2017 – HARAKAHDAILY 30/4/2017                  

- Advertisement -