PAS pacu agenda ‘Tsunami Hijau’

- Advertisement -

PAS mengumumkan akan memacu agenda ‘Tsunami Hijau’ berdepan pilihan raya umum k-14 tidak lama lagi.

- Advertisement -

Pengumuman itu dibuat Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam Ucapan Dasar Muktamar PAS ke-63 di KOMPAS, dekat sini hari ini.

Kata Tuan Guru Abdul Hadi, agenda penting pada waktu dan saatnya yang paling sesuai sebagai suatu panggilan kepada seluruh warga negara untuk bersama dengan PAS bagi melakukan  perubahan  secara  harmoni  dalam  negara  ini.

“Tiada  siapa  boleh memaksa  atau  mengugut  kita  untuk  menyatakan  pendirian,  apatah  lagi  apabila ianya melibatkan strategi yang akan kita laksanakan.

“Kita juga memerlukan  pendekatan  yang  boleh  menyatukan  kepelbagaian  kaum, dengan   mereka   juga   memahami   keperluan   masyarakat   Islam   untuk   terus mengamalkan kehidupan beragama di tanah air mereka ini,” tegasnya disambut laungan takbir para perwakilan.

Kata beliau, PAS tidak pernah memusuhi mana –mana kaum yang ada dalam negara kita ini kerana    mereka juga adalah menyumbang    kepada    keharmonian    yang berpanjangan di Malaysia.

Tegas Tuan Guru Abdul Hadi lagi, PAS hanya menentang sikap chauvinisdan perkauman sempit parti –parti tertentui ni sahaja.

“Apa yang penting ialah, kita menyerlahkan keyakinan Islam sebagai penyelesaian dan melibatkan idea–idea bernas dan kritis dari rakyat untuk perubahan di Malaysia,” katanya lagi. – HARAKAHDAILY 29/4/2017

- Advertisement -