Pemilihan Muslimat: 16 calon untuk isi 12 kerusi

- Advertisement -

SESI pemilihan Muktamar Dewan Muslimat PAS Malaysia (DMPM) dimulakan dengan sesi taklimat oleh Setiausaha Jawatankuasa Pemilihan Pas Pusat, Wan Rohimi Wan Daud.

- Advertisement -

Beliau memperkenalkan 16 orang senarai calon untuk dipertandingkan bagi mengisi 12 kerusi Ahli Jawatankuasa Dewan Muslimat PAS Malaysia bagi sesi 2017-2019.

Di dalam taklimat itu, Wan Rohimi mengesahkan sebanyak 708 kertas undi disediakan mengikut kehadiran sebagaimana yang telah dinyatakan.

Katanya, pemilihan Ahli Jawatankuasa DMPM dan DPPM masih menggunakan kaedah manual kertas undi, manakala pengundian Ahli Jawatankuasa PAS Pusat bakal menggunakan pengundian secara elektronik ‘e-voting’.

Sebelum itu,  tiga jawatan tertinggi DMPM disahkan menang tanpa bertanding dengan mengekalkan Nuridah Saleh selaku Ketua DMPM, Dr Rosni Adam dan Salamiah Mohd Noor juga menang tanpa bertanding dan masing-masing meneruskan posisi Timbalan Ketua serta Naib Ketua DMPM.

DPPM di jangka akan memulakan sesi pemilihan pada jam 3.50 hingga 6.30 petang ini kerana memberi ruang kepada perwakilan yang bekerja untuk membuang undi dengan selesa. – HARAKAHDAILY 27/4/2017

- Advertisement -