Akuan Bersumpah YB Rafizi Ramli – “Bekas Timbalan Presiden PAS Terima Wang 1MDB”

- Advertisement -

1. PAS Pusat ingin menyatakan bahawa bekas Timbalan Presiden PAS Dato’ Dr Nasharudin Mat Isa tidak pernah memegang sebarang jawatan dalam PAS sejak beliau tewas dalam pertandingan jawatan tersebut pada tahun 2011 dan setelah ditamatkan sebagai Ahli Majlis Syura Ulamak PAS.

- Advertisement -

2.  PAS Pusat mengesahkan tidak pernah menerima sebarang sumbangan daripada dan/atau melalui beliau dalam apa bentuk sekalipun daripada tarikh tersebut kecuali sumbangan tetap bulanan sebagai Ahli Parlimen PAS (berakhir Mei 2013 sebagai Ahli Parlimen Bachok).

3. PAS Pusat menyerahkan perkara Akuan Bersumpah YB Saudara Rafizi Ramli dalam hal ini kepada Pihak Berkuasa untuk diambil tindakan yang sewajarnya mengikut undang-undang. Namun PAS berpandangan ianya kekal berstatus ‘dengar cakap’ (hearsay) selagi individu yang dikatakan memberitahu ‘maklumat’ ini kepada beliau, mengesahkannya.

4. Dalam masa yang sama PAS menggesa YB Rafizi Ramli agar turut dengan segera membuat Akuan Bersumpah tentang dakwaan ‘bersifat rasuah’ yang dibuat oleh Raja Petra Kamarudin dan Chegubard baru-baru ini terhadap beliau dan beberapa pemimpin Keadilan yang lain untuk makluman dan pertimbangan rakyat Malaysia.

Datuk Takiyuddin Hassan
Setiausaha Agung PAS
Bertarikh: 13 April 2017

- Advertisement -