Tok tak terfikir hendak bunuh cucu

- Advertisement -

APABILA mendiang Kim Il Sung berjaya menegakkan negara komunis di Korea Utara ialah bagaimana hendak mempertahankan wilayahnya dengan sistem yang ditegakkannya iaitu negara komunis Korea Utara.
     
Ia mesti memiliki tenaga nuklear sebagai senjata dan sebagai tenaga membangunkan negara yang perkasa dan dihormati.
     
Sekalipun senjata nuklear itu senjata pemusnah yang boleh membunuh ribuan dan jutaan nyawa, tetapi itulah caranya untuk utuh di tengah dunia yang anti komunis dan anti neuklear.
      
Maka Presdien Kim Il Sung membina senjata neuklear. Tentulah senjata yang amat berbahaya itu akan digunakan terhadap bangsa lain dan orang lain. Peninggalannya itu disambung oleh anaknya Kim Sung Il. Dia juga menyediakan senjata itu terhadap siapa saja yang memusuhinya iaitu bangsa lain yang menyerang  atau mengancam negaranya.
       
Tentunya tidak pernah Kim Il Sung memikirkan senjata itu hendak membunuh cucunya atau boleh membunuh cucunya. Kim Sung Il juga tidak pernah berfikir senjata yang disambung bangunkannya dari ayahnya bagi membunuh anaknya dan boleh membunuh anaknya.
      
Tetapi yang terjadi itulah. Senjata nuklear Korea Utara dikira sebagai ancaman yang besar kepada manusia dan dunia. Tidak  banyak diketahui senjatanya sudah ditakuti orang lain. Semuanya bimbang dan takut senjata itu digunakannya. Dari semasa ke semasa ia mengujinya saja. Kecut perut semua terutama jirannya yang terdekat Korea Selatan dan Jepun. Tetapi belum diketahui ada orang bukan Korea sudah mati kerana senjata itu.
      
Tetapi yang diketahui oleh semua sekarang zat kimia yang menjadi sebahagian dari senjata nuklear itu membunuh cucunya yang juga anak kepada anaknya. Korban pertama yang masyhur dari senjata kimia yang dibangunkan oleh Kim Il Sung ialah cucunya sendiri iaitu Kim Jung Nam.
      
Anaknya yang menggantikannya, Kim Jung Il tidak menyangka senjata yang dimajukannya membunuh anaknya dulu sebelum senjata itu memusnahkan dunia dan membunuh orang lain secara besar-besaran.
      
Selepas kedua anak-beranak itu sudah tidak ada, zuriat yang mewarisi mereka Kim Jung-un dari semasa ke semasa terus menguji senjata-senjata yang diciptanya. Di tengah-tengah siri ujian itu, ia menguji sejenis senjata kimia kepada waris Firaun Korea Utara itu. Cucu Jung Il yang juga anak Il Sung menjadi korban ujian itu.
      
Sebelum ia digunakan kepada orang lain, ia telah digunakan terhadap cucu datuknya yang juga anak ayahnya iaitu Kim Jung Nam.
     
Memang senjatanya berkesan dan dalam senyap mangsa mati dalam waktu yang singkat. Atom yang digunakan oleh Amerika di Hiroshima dan Nagasaki didengar letupannya yang amat kuat. Bom-bom yang Rusia gunakan bagi memusnahkan Syria kedengaran dentam dentumnya hingga memekakkan telinga.
      
Tiba-tiba zat nuklear yang digunakan tidak dengar sebarang bunyi. Jung Nam sekonyong-konyang didapai tergolek. Yang kedengaran bukan bunyi senjatanya tetapi laungan dari mangsa minta tolong. Dia tidak dibom dan tidak ditembak, tidak ditikam dan tidak dipukul tetapi mukanya disapu dengan senjata itu.
       
Lazimnya zat kimia/nuklear kena kulit saja cukup untuk melecurkan bangsa. Tetapi ajaibnya senjata peninggalan keluarga Kim Korea Utara ini, tukang sapu muka Jung Nam tak apa-apa. Apa yang wanita upahan itu guna dengan tangannya menyapu mukanya? Yang disapu mukanya mati segera, yang menyapu hingga ini tidak diketahui ada apa-apa kesan.
      
Padankah senjata dibangun Kim belum membunuh orang lain tapi yang jadi mangsa awal cucu/anak sendiri?  – HARAKAHDAILY 10/4/2017

- Advertisement -
- Advertisement -