Muslimat Putatan ziarah mangsa kebakaran Tg Dumpil

AmeerahP 1
- Advertisement -

DEWAN Muslimat PAS Kawasan Putatan (DMPKP) meneruskan program ziarah pada tahun ini dengan menziarahi mangsa kebakaran di Tanjung Dumpil pada 2 April 2017.

- Advertisement -

Seramai lima orang anggota muslimat terdiri daripada Ameerah Putatan dan Skuad Prihatin telah menyantuni lapan buah keluarga yang terlibat dalam musibah yang berlaku pada 28 Mac 2017. Dalam kunjungan tersebut, sumbangan wang ringgit sejumlah RM1,600 hasil sumbangan orang ramai, barang keperluan solat, barang makanan dan keperluan asas serta pakaian telah disampaikan kepada kesemua keluarga yang terlibat.

Dalam kejadian tersebut, sekitar waktu pagi penduduk setempat dikejutkan dengan api yang marak dari salah sebuah rumah berhampiran. Kesemua rumah musnah sama sekali. Walau bagaimanapun, tiada kemalangan jiwa dilaporkan.

Setakat ini, kesemua lapan buah keluarga tinggal buat sementara di rumah jiran berhampiran.

Kesemua keluarga yang terlibat amat terharu dan bebesar hati menerima sumbangan yang disampaikan. Mereka menghargai keprihatinan yang ditunjukkan oleh DMP Kawasan Putatan. Semoga Allah SWT memudahkan segala urusan kesemua mangsa yang terlibat. – HARAKAHDAILY 2/4/2017

- Advertisement -