Cikgu Fauzi semakin positif

- Advertisement -

DOKTOR telah melepaskan ‘mesin pernafasan’ dan terdapat perkembangan positif kepada aktivis Cikgu Mohamad Fauzi Abu Samah, yang kini masih di rawat di hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan.

- Advertisement -

Rosalina Ghani, 47, berkata, suaminya telah memberikan sedikit tindak balas walaupun masih dalam keadaan tidak sedarkan diri.

“Perkembangan terkini Cikgu Fauzi, petang ni pada pukul 5 tadi, doktor sudah bukakan meesin pernafasan jadi dalam pemantauan itu, Alhamdulillah.

“Dia boleh bernafas dia telah boleh bernafas di antara 96-98 peratus tanpa menggunakan bantuan mesin dari segi respons, ada sekali-sekala bila (kita) bercakap dia ada maklum balas,” ujarnya dipetik Buletin Online.

Katanya, antara tindak balas Cikgu Fauzi matanya sesekali bergerak-gerak dan mengalirkan air mata.

Namun kata beliau, belum ada pergerakan sama ada pada tangan atau kakinya.

Rosalina yang juga seorang pendidik berkata, beliau terus ‘bermukim’ di hospital sejak suaminya itu dimasukkan ke wad Unit Rawatan Rapi (ICU) di hospital itu pada 17 Februari lalu.

“Ya, duduk sini tapi ada sewa bilik yang hospital sewakan. Biasanya duduk sini (dalam wad) hanya balik sejam atau dua jam sehari,” katanya sambil mengesat air jernih yang mengalir pada anak matanya.

Walaupun ‘berat mata’ para pelawat yang datang dan melawat serta memandang keadaan Cikgu Fauzi, namun Rosalina tabah dan menyerahkan segala-galanya kepada Allah.

“Sebenarnya banyak bergantung dengan Allah, tak rasa terbeban pun, tak rasa susah, tak rasa cemas, tak ada.

“Sebab kita pegang apa yang Allah aturkan itu adalah yang terbaik untuk kita, itu jelah,” jelasnya ketika dikunjungi oleh Dewan Pemuda PAS Seberang Takir, semalam.

Sehubungan itu, naib ketuanya Ustaz Mohd Rozi Sakiman berkata wajah Cikgu Fauzi begitu tenang seperti orang yang sedang tidur.

“Kami melihat dari raut wajah kekanda Cikgu Fauzi begitu tenang seperti tidur sedangkan beliau masih koma,” katanya

Justeru, beliau menyampaikan salam sahabat-sahabat kepada Rosalina dan mendoakan agar Cikgu Fauzi diberikan kesembuhan serta dapat kembali aktif bersama saf perjuangan.

- Advertisement -