Ustaz Yusuf dipilih ketua DPPKM yang baharu

- Advertisement -

USTAZ Yusuf Abdul Hadi dilantik mengemudi bahtera Dewan Pemuda PAS Kawasan Marang bagi sesi 2017/2019.

- Advertisement -

Beliau telah dipilih dalam pemilihan sempena Mesyuarat Agong Pemuda PAS Kawasan itu kali ke-33 yang telah berlangsung di Dewan Maahad Tahfiz Al Busyra, Masjid Pengadang Baru.

“Saya sebenarnya tidak layak, yang mana orang yang bersama saya mereka ini lebih layak,tetapi amanah yang diberikan oleh sahabat sekalian mudah-mudahan kita berada di landasan yang betul dan kita bersama saf saf perjuangan Islam Insyaallah,” kata beliau dalam ucapan sulungnya.

Beliau berharap setiap gerak kerja mudah-mudahan diberi ganjaran yang besar oleh Allah SWT.

Sementara itu, mantan Ketua Pemuda Ustaz Sulaiman Sulong mengucapkan terima kasih serta tahniah kepada saf kepimpinan.

“Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan terima kasih dan tahniah kepada saf kepimpinan DPPKM yang  telah bekerja dan menyumbang segenap tenaga, masa, wang ringgit dan segala-galanya bagi menjayakan aktiviti. Juga terima kasih kepada jawatankuasa panitia muktamar agong tahunan yang bertungkus lumus untuk menjayakan mesyuarat agong malam ini,” ujar beliau.

Selain Ustaz Yusuf, yang dipilih dalam DPPKM ialah Ustaz Ziyad Zakaria, Sabri Zakaria, Aswadi Mohamad, Fazrul Ismail, Azmi Amiruddin, Ismail Sapia, Mohd Fakhurudin Yasin, Ustaz Bunyamin, Ahmad Nazirul Ismail dan Azlan Abdul Wahab.

Gandingan muka lama dan baharu telah di pilih dalam pemilihan yang diadakan pada Jumaat,10 Mac 2017 yang lepas. – HARAKAHDAILY 11/3/2017

- Advertisement -