PAS prihatin kebajikan rakyat Manjoi

- Advertisement -

HASIL sumbangan dan prihatin orang ramai telah berjaya memudahkan usaha PAS Kawasan Tambun menganjurkan program Majlis Sumbangan Fakir Miskin PAS Dun Manjoi.

- Advertisement -

PAS sentiasa berusaha membantu satu sama lain atas dasar persaudaraan kemanusiaan bahkan prihatin berkaita kebajikan rakyat.

Ketua Pemuda PAS Kawasan Tambun, Ustaz Hafez Sabri berkata demikian ketika Majlis Sumbangan Fakir Miskin PAS Dun Manjoi, di Dewan Orang Ramai Sungai Tapah, Manjoi, semalam.

Katanya, program tersebut berjalan dengan suasana penuh kasih sayang antara antara satu sama lain seperti sebuah keluarga yang saling memerlukan.

“Jutaan terima kasih juga saya ucapkan kepada seluruh jentera kuat penggerak program dari pimpinan PAS kawasan, Dewan Pemuda, Dewan Muslimat, Urusan Ulamak dan seluruh cawangan.

“Jutaan terima kasih juga kepada para penyumbang sedekah, infaq, zakat untuk majlis ini.

“Semoga Allah meluaskan rezeki tuan-tuan dan puan-puan semua dunia dan akhirat.

“Dari Abu Hurairah RA, Rasulullah SAW, bersabda: Barang siapa yang melepaskan satu kesusahan seorang mukmin, pasti Allah akan melepaskan darinya satu kesusahan pada hari kiamat. Barang siapa yang menjadikan mudah urusan orang lain, pasti Allah akan memudahkannya di dunia dan di akhirat,” ujar beliau.

Sebanyak 350 sumbangan untuk setiap keluarga disediakan oleh pihak PAS Dun Manjoi untuk meringankan sedikit bebanan meneruskan kehidupan.

Kehadiran tetamu bersama keluarga masing-masing dianggarkan sekitar 500 orang.

Turut serta bersama dalam program itu, Yang Dipertua PAS Kawasan Tambun, Ustaz Saleh Said mengambil peluang menyantuni masyarakat tempatan. – HARAKAHDAILY 6/3/2017

- Advertisement -