Wajar adakan diskusi ilmiah Dr Asri – Dr Khairuddin

- Advertisement -

SEGALA puji bagi Allah. Solawat dan salam buat Rasulillah SAW, ahli keluarga baginda, sahabat-sahabat baginda dan sesiapa yang mengikut sunnah baginda sehingga ke hari Kiamat.

- Advertisement -

1.Pindaan Akta 355 Bidang Kuasa Jenayah Mahkamah Syariah 1965 adalah satu kewajipan beragama setiap muslim bagi membolehkan beberapa Kesalahan Syariah di Mahkamah Syariah dihukum berdasarkan al-Quran dan Sunnah. Fakta ini sentiasa ditegaskan oleh Datuk Dr Khairuddin at-Takiri dalam tulisan dan ucapan beliau.

2.Oleh sebab antara yang dilihat berbeza pandangan dalam isu ini ialah Sohibussamahah Datuk Dr Asri Zainul Abidin, Mufti Perlis maka satu diskusi ilmiyah sangat elok diadakan secara terbuka antara Dr Khairuddin dan Dr Asri bagi merungkaikan sudut pandang bersama dan berbeza dalam isu ini untuk kefahaman bersama masyarakat Islam.

3. Diskusi ini membuka ruang untuk setiap pihak menyampaikan sudut pandang mereka secara ilmu atas semangat ukhuwah islamiyah dengan tujuan yang satu iaitu agar Islam dan dakwah Islam sentiasa diperkukuhkan dalam negara ini.

4. Diskusi ilmu bersama Dr Rozaimi dalam isu yang sama boleh diadakan selepas pada itu.

NURUL ISLAM MOHAMED YUSOFF
Wakil Peribadi
Datuk Dr Mohd Khairuddin bin Aman Razali at-Takiri – HARAKAHDAILY 2/3/2017

- Advertisement -